רשויות מקומיות ותאגידי מים
אנו בחברת תנופ”ה יועצים בע”מ, משלבים ידע וניסיון מקצועי בתחום הפיתוח הארגוני ופיתוח מערכות חינוכיות, נסיון בתחום ההערכות הרשותית לחרום וניסיון ניהולי בתחום המוניציפאלי. שילוב זה, מבטיח ללקוחותינו איכות מקצועית גבוהה ויכולת להתאים פתרונות לצרכיו של הלקוח.
חברת תנופ”ה יועצים בע”מ, מתמחה בתחום עיצוב אסטרטגיה ארגונית וליווי שינויים ארגוניים, החל משלב החשיבה על אופי השינוי הרצוי וכלה בהטמעתו בכל דרגי הרשות המקומית (מרמת הנהלת העיר ועד לרמת העובדים).
אנו מציעים ללקוחותינו פתרון אופטימאלי והתייחסות לכל היבטי התפקוד הארגוני – ההיבטים ה”רכים” של התנהלות הארגון – יעוץ ופיתוח ארגוני, כאשר להיבטים ה”קשים” שלו – תעשיה וניהול והניהול ה”רזה”.
לחברת תנופ”ה יועצים בע”מ, נסיון רב בעבודה עם רשויות מקומיות, וכל עובדיה הינם בעלי מקצוע בעלי תואר שני (לפחות) ומתמחים בעבודה עם ארגונים המספקים שירות מגוון ללקוחותיהם.
להלן עיקרי השירותים אותם אנו מציעים:
-
עיצוב אסטרטגיה ארגונית – הגדרת התצורה המיטבית של הרשות, הגדרת הערכים המרכזיים, הגדרת מבנה ארגוני חדש התומך באסטרטגיה שעוצבה. הקמת צוותי משימה לתכנון הפעילות הנדרשת למימוש האסטרטגיה ו”תרגומה” לתוכנית עבודה שנתית ורב שנתית. כמו כן, נסייע לרשות את תהליכי הבקרה הנדרשים לצורך הבטחת מימוש התכנון האמור.
-
הובלת שינויים – סיוע באפיון השינויים הנדרשים, הקמת צוות היגוי/צוות ניהול השינוי לצורך ליווי השינוי עד להטמעתו. הנחיית תהליכים קבוצתיים לאיתור כוחות מקדמים ומעכבים לשינוי המתוכנן, וסיוע בהתמודדות עם הגורמים המעכבים. הגדרת תהליכי עבודה חדשים “תומכי השינוי” (ע”י מהנדסי תעשיה וניהול).
-
ליווי הקמת תאגידי מים – לחברת תנופ”ה יועצים, יש נסיון רב בעבודה עם תאגידי מים, החל משלב עיצוב האסטרטגיה הארגונית של התאגיד, דרך הגדרת המבנה והתפקידים של התאגיד, יעוץ אישי להנהלה, פיתוח מנהלים ועובדים וכלה בליווי תהליך כתיבת תוכנית העבודה הנגזרת מהתהליך האסטרטגי.
-
פיתוח מערכות חינוכיות – חברת תנופ”ה יועצים מתמחה בפיתוח וקידום מערכות חינוכיות כאשר אנשי המקצוע בתחום זה מוכרים ע”י משרד החינוך ומדורגים בין אנשי המקצוע המובילים בתחום תהליכי פיתוח אסטרטגיה חינוכית ברשות כולל פיתוח ייחודיות בתי ספר, פתיחת אזורי רישום,ומעבר לניהול עצמי.
-
ניתוח עיסוקים – הגדרת תפקידים מוכווני תפוקות. אנו מאמינים, כי היכולת לבצע שינוי באיכות התפקוד של בעלי תפקידים, טמונה בהגדרת אותם תפקידים בהקשר של התפוקה המצופה מכל תפקיד. הגדרה זו, תסייע לרשות לכוון את הפעילות כדי שזו תשרת את לקוחותיה בצורה המיטבית. בדרך זו של הגדרת התפקידים, ניתן יהיה להגיר טוב יותר את הידע והכישורים הנדרשים לכל תפקיד ולסייע לרשות למיין עובדים לתפקידים שונים ותכנן את מערך ההדרכה המקצועית הנדרשת.
-
שילוב המגזר השלישי בפעילות הרשות – לנוכח מצוקת הרשויות המקומיות – הפער שבין תקצוב לא מספק, תקני כוח חסרים מול ציפיות תושבים לשירות שייתן מענה לצרכים הולכים ומתרחבים, מתפתחת כיום מגמה שעיקרה שילוב המגזר השלישי כ”מכפיל כוח” של הרשות המקומית. לנו, יש נסיון בליווי תהליך המאפיין את התחומים בהם המגזר השלישי יכול להביא את הערך המוסף הגדול ביותר לרשות המקומית עפ”י מאפייניה הייחודיים, ובאופטימיזציה של תהליך שילוב המגזר השלישי בפעילות הרשות.
הערכות לחרום – תפקידינו הבכירים במערך פיקוד העורף, וניסיוננו בעבודה עם עשרות רשויות מקומיות בתחום החרום, מקנים לנו ידע מקצועי נרחב בתחום הערכות הרשות לחרום, החל מהגדרת השירות המיטבי בחרום, דרך הגדרת המבנה הארגוני ומנגנוני העבודה בחרום וכלה בכתיבת נהלי החרום והכשרת המנהלים והעובדים לתפקוד אפקטיבי בחרום.